Categorii

Căutați în acest blog

vineri, 28 decembrie 2012

Despre legumele din piață

Bănuiesc că cei mai mulți consumatori consideră că, spre deosebire de legumele de la supermarket, cele din piață sunt crescute în mod (aproape) ecologic, fără a folosi pesticide.
Acum câțiva ani, când studiam problema ridicării unui mic solar în grădina mea și mă consultam cu cine se nimerea ce și cum ar trebui făcut, am constatat că vecinul meu, care avea deja un solar micuț, strict pentru consum personal m-a sfătuit să stropesc roșiile și castraveții cu Dithane, împotriva manei.
Cu alta ocazie, un alt vecin de stradă, și el producător pentru consum propriu, s-a mirat și el foarte tare cum de mă aventurez să cresc roșii fără a le stropi cu (același) fungicid.

Desigur, faptul că doi vecini non-agricultori folosesc un produs destul de toxic pe plantele din care consumă ei înșiși nu este o dovadă că totul este otrăvit. Dar văd ca nu sunt singurul care o constată, așa cum am putut citi în această postare:
Era vorba aici de o „combatere ecologica„ a diverselor buruieni nedorite in gradina..... Multi sunt satui de a ingurgita tot felul de chimicale pe care le gasesti in toate fructele si legumele de pe piata noastra.... pina si proverbialii „tarani„ de odinioara nu mai exista, constatand la mine la tara ca orice amarat da cu tot felul de solutii super toxice pe plante si pe pamant pentru combaterea a te miri ce... Eu, si poate si altii, incerc sa pastrez pamantul si plantele curate de alte chimicale, sa gust un fruct autentic, care, daca mai are si un vierme inseamna ca este mai mult decat bio...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu