Categorii

Căutați în acest blog

vineri, 15 februarie 2013

Legume 2013 - Însămâțări ep.1

Îmi pare rău, am întârziat cu postatul. Pozele sunt de la sfârșitul lui ianuarie când am pus la încolțit culturi rezistente la temperaturi scăzute (salată, spanac, gulii, varză și conopidă timpurie) dar și câteva roșii pentru solar.

Întârzierea e datorată faptului că nu am vrut să postez până nu o să am și ceva germinație și supraviețuire a răsadurilor. Incertitudinea provine de la faptul că anul acesta nu mai folosesc turbă din comerț ci amestec producție proprie.


Am evitat turba pentru că:
1) nu am avut răbdare să caut turbă fără îngrășământ artificial adăugat, cu atât mai mult una certificată ecologic;
2) deși turba este o resursă regenerabilă, formarea ei durează câteva mii de ani iar impactul asupra ecologiei zonelor de extractie este semnificativ chiar dacă se încearcă remedierea. Un articol scurt și echilibrat am găsit aici.

Așa că anul acesta am produs propriul „substrat” din: compost producție proprie (din buruieni, ce a rezultat din curățarea grădinii, gunoiul menajer biodegradabil) vechi de 2 sezoane, substratul de anul trecut (iată că am folosit și turbă), nisip (aș fi preferat să fie cu granulele ceva mai mari), coji de ouă fărâmate și, pentru frunzoase (salată, spanac etc.) zaț de cafea. (Dacă vreți să știți 4 băutori de cafea au „produs” 30l de zaț uscat de cafea într-un an).

Rezultatele de până acum ale acestei rețete în curând.