Categorii

Căutați în acest blog

marți, 19 martie 2013

O zi

Lăstari de prun cu rădăcina umblătoare
... scurtă (nu am putut sta decât 6 ore și ceva în grădină).

Am recoltat niște puieți de prun, ocazie cu care am aflat (cu surprindere) că și prunii trimit rădăcini de suprafață din care răsar lăstari (ca salcâmul). Și ce rădăcini, a trebui să le tai cu toporul.
I-am replantat în curtea de păsări ca material de studiu, ca, în cazul în care se vor prinde, să încerc să-i altoiesc la anul. Asta mi-a luat cam jumătate de oră.


După prima trecere cu agregatul
 În rest, pentru a profita de terenul ușor zvântat, și până nu vine următoarea repriză de ploi, am vrut să pregătesc o parcelă de 250 mp pentru morcovi și alte rădăcinoase.

Prima trecere cu motosapa a fost destul de rapidă, cu excepția capetelor în care pirul e mult mai des așa că a trebuit să intervin cu furca de săpat.


După greblat
Cea mai multă vreme mi-a luat „ierbicidatul” cu grebla. Asta pentru că am vrut să elimin cât mai mult din rădăcinile de lucernă și din rizomii de pir și costrei dar și pentru că am încercat să mai diminuez din șanțul rezultat în urma aratului.






Recolta
Și am obținut o roabă cu vârf de rădăcini.